Perhekahvila

MLL Karinaisten perhekahvila on kaikille pienten lasten kanssa kotona oleville vanhemmille, isovanhemmille ja kummeille suunnattu kohtaamispaikka.

Perhekahvilalla on kerhotilat osoitteessa Kroopinrinteentie 5, 21800 Kyrö.

Perhekahvila on avoinna keskiviikkoisin klo 10-12

Kahvilan ohjelmasta ja mahdollisista muutoksista ilmoitetaan MLL Karinaisten avoimilla Facebook -sivuilla.

Tervetuloa mukaan!

Kylämummi- ja vaaritoiminta

Yhdistyksemme alueella toimii tällä hetkellä kaksi kylämummia. Kylämummit ovat mukana erilaisissa tapahtumissa ja toiminnoissa, kuten vierailevat perhekahvilassamme ja alueen päiväkodeissa.

Lastenhoitotoiminta

MLL Lastenhoitotoiminta on lapsiperheille suunnattu palvelumuoto, jota kautta perheet voivat tilata tilapäistä ja lyhytaikaista lastenhoitoapua.

Lastenhoitajavälitys

Sivustolla https://www.elastenhoito.fi/ voit tilata lastenhoitajan sellaisena vuorokauden aikana kuin se itsellesi sopii.

Voit tilata lastenhoitajan myös puhelimitse p. 044 0303 301, arkisin klo 8-12 välisenä aikana.

Pöytyän kunta tukee MLL Lastenhoitotoimintaa

Pöytyän kunta on lähtenyt mukaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin ylläpitämään lastenhoitotoimintaan. Kunta maksaa kunta-avustusta piirille, jolla MLL rekrytoi ja kouluttaa hoitajia, järjestää hoitajille säännöllistä lisäkoulutusta ja ohjausta sekä  ylläpitää hoitajavälitystä ja ohjeistaa perheitä lastenhoitotoimintaan liittyen.

Tukioppilastoiminta Elisenvaaran yhtenäiskoulussa

Yhdistyksemme tukioppilaat opiskelevat Elisenvaaran yhtenäiskoulun Elisenvaaran yksikössä.Tukioppilaat toimivat uusien seiskaluokkalaisten yläasteelle siirtymisen helpottamiseksi ja kaikin tavoin koulun hengen parantamiseksi. Tukioppilaat ovat mukana MLL Karinaisten tapahtumissa.

Yhdistyksemme tukee tukioppilaiden koulutusta sekä jaamme vuosittain tukioppilasstipendin. Stipendi annetaan henkilölle, joka osoittaa aktiivisuutta toimiessaan hyvän kouluhengen puolesta sekä toimii vertaistukena muille koulun oppilaille.

Tukioppilastoiminta on peruskoulussa toimiva tukijärjestelmä, joka perustuu vertaistuen ajatukseen. Tukioppilas on tavallinen, vapaaehtoinen oppilas, joka haluaa toimia kouluyhteisön hyväksi ja auttaa muita oppilaita. Tukioppilaat saavat koulutuksen, ja toiminnasta vastaa koulussa työskentelevä aikuinen ohjaaja.

Tukioppilaat ovat 8.-9.-luokkalaisia oppilaita, jotka koulutetaan toimimaan muiden, etenkin nuorempien oppilaiden kanssa ja heidän tukenaan. Tukioppilastoiminnan tavoitteena on edistää hyviä toverisuhteita, kouluviihtyvyyttä, yhteisvastuuta sekä turvallista ja kannustavaa ilmapiiriä koulussa.